Café fatal

pic3728936_md

+ de kleine, schattige dobbelstenen van “Shit happens” zijn terug, hoera
+ we verzamelen dit keer geen wormen, maar lekkernijen, hoera
+ je kan elkaar ten gepaste tijde een beetje pesten … als je dobbelworp het toelaat
+ de kleine misprint bij de Essen-versie van het spel is in no-time rechtgezet, topservice
+ het spel is snel, leutig en luchtig, als tussendoortje zeker geschikt
+ des te meer spelers, des te beter wordt dit spel volgens mij

– het is een leuk, fijn tussendoortje, maar niet meer dan dat
– de tegels waarop je gaat spelen zouden tafels moeten voorstellen in je “Café” maar ik zie het niet echt
– het concept van Vegas is echt wel in grote lijnen overgenomen en het werkt bij de Alea-titel gewoon een stuk beter
– je zit erg snel aan de 40 vooropgestelde punten met 3 spelers

Conclusie : We zijn de laatste jaren echt al wel verwend geweest met talloze knappe tussendoortjes. Eigenlijk is dit spelletje er ook één, maar het komt qua innovativiteit en uitwerking wel niet in de buurt van sommige anderen. Het lijkt me dan ook een spelletje dat enkel in je spellenkast terechtkomt als je Vegas (en/of Shit Happens) daar nog niet hebt staan pronken. Het spel komt volgens mij ook echt maar tot z’n recht met de volledige bezetting van 5 spelers, want dan zal er meer gedeeld moeten worden en valt er in een ronde minder te rapen. Met 3 spelers ging er vaak een derde hond met het been lopen en dat is in dit soort spel geen goede zaak. Café fatal, het is wat het is, niet meer en niet minder, maar voor mijn dagelijks cafeïneshotje ga ik toch liever even langs bij mijn volautomatisch Jura-toestel.

Titel : Café fatal
Auteurs : Brett J. Gilbert & Trevor Benjamin
Uitgeverij : Zoch verlag

Geef een reactie

